Kuratorium Oświaty w Opolu przeprowadziło ewaluację w PG 4 im. Jana Kochanowskiego w Opolu.
Praca czwórki oceniona na piątkę.
W dniach 04-16.04.2012 przeprowadzona była przez zespół wizytatorów do spraw ewaluacji Kuratorium Oświaty w Opolu ewaluacja w obszarze - efekty działalności dydaktycznej, wychowawczej i opiekuńczej oraz innej działalności statutowej szkoły.
Ewaluacja miała na celu zebranie informacji i ustalenie poziomu spełniania przez szkołę wymagań zawartych w załączniku MEN z dnia 7 października 2009 r. w sprawie nadzoru pedagogicznego. Szkoła może spełniać te wymagania na pięciu poziomach.
poziom A – oznacza bardzo wysoki stopień wypełniania wymagań przez szkołę lub placówkę; poziom B – oznacza wysoki stopień wypełniania wymagań przez szkołę lub placówkę; poziom C – oznacza średni stopień wypełniania wymagań przez szkołę lub placówkę; poziom D – oznacza podstawowy stopień wypełniania wymagań przez szkołę lub placówkę; poziom E – oznacza niski stopień wypełniania wymagań przez szkołę lub placówkę.
Wnioski z ewaluacji:
" 1. W szkole prowadzona jest wielopoziomowa analiza wyników sprawdzianów zewnętrznych i osiągnięć uczniów z wykorzystaniem różnorodnych metod, a także uwzględnieniem czynników kontekstowych. Przyczynia się ona do wzrostu efektów kształcenia i jest podstawą właściwej diagnozy potrzeb i możliwości uczniów.
2. Formułowane i wdrażane wnioski z analizy osiągnięć uczniów mają wpływ na rozwój ich umiejętności. Większość gimnazjalistów uważa, że zajęcia w których uczestniczą są dla nich przeciętnie trudne.
3. Zdaniem uczniów i rodziców nauczyciele wierzą w możliwości swoich uczniów i dostrzegają ich potencjał oraz możliwości uzyskania przez nich lepszych wyników i sukcesów. Uczniowie są motywowani do podejmowania wysiłku poprzez udział w projektach i konkursach. Gimnazjum otrzymało tytuł „ Szkoły odkrywców talentów" i „ Miejsca Odkrywców Talentów"
4. Szkoła promuje sukcesy uczniów w środowisku lokalnym. Doceniana jest wszelka działalność uczniów zarówno indywidualna jak i grupowa co w większości mobilizuje ich do dalszego rozwoju.
5. System oddziaływań wychowawczych prowadzonych w szkole jest skuteczny. W opinii uczniów, pracowników i rodziców szkoła jest postrzegana jako placówka bezpieczna. Partnerzy pod tym względem „ oceniają czwórkę na piątkę". Gimnazjum otrzymało tytuł „ Szkoły bez przemocy".
6. Atmosfera wzajemnego wsparcia stworzona przez pracowników szkoły korzystnie wpływa na rozwój i edukację gimnazjalistów. Zdaniem rodziców atutem gimnazjum jest brak anonimowości i rozpoznanie potrzeb każdego ucznia".
Szkoła podejmuje wiele działań edukacyjnych służących rozwojowi wiedzy i umiejętności uczniów. Otrzymała jako jedyna w Województwie Opolskim certyfikat ISO 9000: 2001 w zakresie „ Kształcenia, wychowania i opieki nad uczniem".
Partnerzy szkoły ( przedstawiciele: Straż Miejska, Urząd Miasta Opola, Policja, Radny Miasta Opola, WOM, Prezes Klubu Start Opole, trener i fechmistrz szermierki, rodzice absolwentów, audytor zewnętrzny) uważają, że pomoc psychologiczno- pedagogiczna w gimnazjum prowadzona jest na poziomie eksperckim. Rodzice wskazali w wywiadzie na bardzo dobry kontakt ich dzieci z dyrektorem szkoły i nauczycielami oraz panującą w szkole bardzo dobrą atmosferą.
Gimnazjum wypełnia powyższe wymagania w stopniu A i B czyli wysokim i bardzo wysokim.
Gimnazjum, 11 kwietnia 2012 pomyślnie przeszło audyt ponownej certyfikacji Systemu Zarządzania Jakością ISO 9001: 2008. Tym sposobem wdrożony w 2005 roku system uzyskał certyfikat na kolejne trzy lata w zakresie kształcenia, wychowania i opieki nad uczniem".
|